Netflix viert 10-jarig jubileum in Nederland

Netflix viert 10-jarig jubileum in Nederland

Netflix, de grootste streamingdienst ter wereld, viert vandaag het 10-jarig jubileum in Nederland. De streamingdienst werd op 11 september 2013 gelanceerd in Nederland en heeft sindsdien een enorme groei doorgemaakt.

In de afgelopen 10 jaar heeft Netflix een breed aanbod aan films, series, documentaires, kinderprogramma’s en comedy aan het Nederlandse publiek aangeboden. De streamingdienst heeft ook een aantal succesvolle Nederlandse Originals geproduceerd, zoals Misfit, Dirty Lines en Forever Rich.

Netflix heeft een belangrijke impact gehad op de Nederlandse mediawereld. De streamingdienst heeft de manier waarop we tv kijken veranderd en heeft de concurrentie op de markt voor entertainment vergroot.

“We zijn trots op de afgelopen 10 jaar in Nederland”, zegt Maarten van den Heuvel, country manager van Netflix in Nederland. “We hebben veel geleerd van onze Nederlandse klanten en we zijn toegewijd om ze nog meer geweldige content te blijven bieden.”

Op dit moment heeft Netflix in Nederland ongeveer 2,5 miljoen abonnees. De streamingdienst is beschikbaar op een breed scala aan apparaten, waaronder smartphones, tablets, computers, smart-tv’s en spelconsoles.

Toekomstplannen

Netflix heeft plannen om in de toekomst nog meer te investeren in Nederland. De streamingdienst wil een nog breder aanbod aan Nederlandse Originals aanbieden en meer Nederlandse content aanschaffen. Netflix wil ook blijven innoveren en nieuwe manieren vinden om mensen te entertainen.

“We zijn verheugd om de komende jaren verder te groeien in Nederland”, zegt Van den Heuvel. “We willen onze klanten blijven voorzien van de beste content, zodat ze altijd iets te kijken hebben.”

Share this content: